6 Haziran 2016 Pazartesi

UYKU EĞİTİMİ-TRACY HOGG

Defne'ye hamileyken intenette yaptığım uzun araştırmalarım sonucu Tracy Hogg'un Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler adlı kitabını aldım. Doğumdan önce okumaya başlamıştım ama bebeğim henüz doğmadığından okuduklarım bana pek bir anlam ifade etmedi. Bu yüzden kitabı okumayı doğumdan sonraya bırakmıştım. Defne doğduktan sonra kitabı okumaya tekrar başladım fakat bir türlü uygulamaya geçmeye cesaret edemiyordum. Tabi Defne 2,5 aylıkken geceleri uyanıp 1 saat kucakta gezmeden uyumamaya başlayınca biran önce ikimizin huzuru için uygulamaya geçmem gerektiğinin farkına vardım.

Kitaptaki uyku eğitimini ilk aylar uygulamasam da bazı şeyleri uygulamayı asla es geçmemiştim mesela Defne doğar doğmaz sabahları hiçbir zaman 2 saatten uzun uyumasına izin vermedim gerekirse uyandırdım. Sabahları gürültüde salondaki ana kucağında uyurken geceleri her zaman yatak odasındaki beşiğinde uyudu. Geceleri uyandığında karanlıkta sessizce emzirip loş ışıkta altını değiştirip hemen uyuttum. Böylelikle Defne gece gündüz ayrımını kısa zamanda öğrendi. Buda benim işimi kolaylaştırdı.

Kitapta öncelikle bebeklere bir düzen oturtulması gerektiğinden bahsediyordu. Öncelikle işe bundan başladım. Her ağladığında Defne'yi emzirdiğim için neden ağladığını bir türlü kestiremiyorduk. Kitaba göre EASY adlı bir düzen vardı.

E- eat-besle
A- activity-aktivite (yani alt değiştirme oyun vb. bebeğinizin ayına göre uyanıkken vakit geçirilen her şey)
S-sleep- uyku
Y- your time- sizin zamanınız

Kitaba göre ilk olarak 4 aya kadar olan bebeklerin 1 buçuk saat uyanık kalıp 1 buçuk saat uyku alması gerekiyordu. Yani bebeğiniz uyandıktan hemen sonra besleyeceksiniz, ardından aktivite zamanı, arkasından uyku vakti yani uykudan önce bir daha beslenme kesinlikle yok. Böylelikle bebeğiniz uykuyla beslenmeyi ilişkilendirmeyecek, gece uyansa bile her seferinde beslenmeden uykuya geçebilecek.

Bende uyku eğitimi vermeden önce bu düzene başladım. İlk zamanlar biraz zor olsa da Defne uyumadan önce hep emmek istedi yinede emzirmeden uyutmayı bir şekilde başardım Ben göğsüme yatırıp uyuttum. İlk başlarda nasıl uyuttuğumuzun bi önemi yok önemli olan düzeni oturtmak. (Tabi bu benim düşüncem) Düzenimiz 1 haftada oturduktan sonra artık Defne uyandıktan 1 buçuk saat sonra mızıldanmaya başladığımda anlıyorduk ki uykusu gelmiş.

Ardından Defne'yi kucakta uyutmak epey zor olduğundan bir şekilde yatağında uyumasını sağlamam gerekiyordu. Tracy'nin bununla ilgili pışpış ve yatır kaldır yöntemi vardı. Yöntemi uygulamaya önce gece uykusundan başladık. 7 buçukta uyku saatimiz gelince her zamanki gibi yatak odasına geçtik. Bu sefer diğer günlerden farklı olarak Defne'nin ellerini kundak yaptım ve emziğini verdim. Sırtına pıt pıt diye elimle vurarak pış pış yaptım. Tabi ki o şekilde uyumaya alışık olmadığından ilk başta yaygarayı kopardı. Ağlamaya başladığında kucağıma alıp sırtına yaptığım pıtpıtlarla sakinleştirip ağlamayı keser kesmez hemen yatağına yatırdım. Yatağında pışpışa devam ettim. Tabi yatar yatmaz tekrar ağlamaya başladı, tekrar kucağıma aldım ve tekrar yatırdım şanslıyım ki 7-8 tekrarlamamda  pışpışla uyuttum. Tabi toplamda yatır-kaldır yöntemi ve pışpışla uyumasını beklemem 1 saatimi aldı. Ertesi gün sabah uykularında ve bundan sonraki tüm uykularında aynı sisteme devam ettik.3gün sonra artık Defne'yi yatağına koyduktan 20dk sonra uyutmayı başarıyordum. Çok şükür 6 aylık olmamıza rağmen düzenimiz hala ilk günkü gibi. Bazen yatağa koyar koymaz 2dkda uyuyor. Şimdilerde kızım gece uykusuna benim desteğim olmadan kendi kendine geçmeyi de başarabiliyor inşallah ileride sabah uykularında da pışpışa ihtiyaç duymadan uykuya dalmayı öğrenir.
Yanlız bu düzen için bebeklerin uyanık kalma saatlerini atlamamak lazım..

Yeni Doğan: 50-60 dakika
1 -2 Aylık:   1 saat / 1  saat 15 dakika
2- 3 Aylık:   1 saat / 1 saat 20 dakika
4-6 Aylık :   1.5  / 2 saat
7-9 Aylık :   2 saat 45 dakika  / 3 saat
10-12 Ay:    3 /4.5 saat
13 Ay +  :    5/ 6 saat




Bu şekilde sisteme bağlı giderseniz düzenli uyku uyuyan ve buna bağlı olarak mutlu ve huzurlu bir bebekle hayat çok daha güzel ilerleyecektir. Biz denedik başardık. Defne şuan günde 3 uyku uyuyor. Geceleri 7 buçukta yatıp sabah 6 buçuğa kadar gece bir kere uyanıp emip hemen tekrar uyuyor. Biraz azim ve kararlılıkla eminim herkes başarabilir.

2 yorum:

  1. Sizin adınıza çok mutlu oldum.. Ben de birkaç gündür bu uyku yöntemini deniyorum.. Size bazı sorularım olacaktı.. Cevaplayabilirseniz çok memnun olurum😊

    YanıtlaSil