2 Haziran 2016 Perşembe

Bebekler için unutulmaması gereken ihtiyaç listesi

Bilgisayarımda resimlere bakarken Defne doğmadan önce yaptığım ilk alışverişin resimleri gözüme çarptı ve bunla alakalı bir yazı yazmaya karar verdim.

 Bebeğiniz doğmadan önce evde hazır edilmesi gereken malzemeler:


Bebek bezi: Biz ilk zamanlar Prima'nın premium care 1 numara bebek bezini kullandık. Hastaneden hediye edilen canbebe marka bebek bezini 2 kez denedim hemen kızarıklık yaptı o yüzden hala Prima kullanıyoruz. Şuan Defne 5buçuk aylık 4 numara bez tam oluyor.

Islak mendil: İlk zamanlar Unibaby'nin ıslak mendilini kullanıyordum şimdi ise Johnson's baby marka ıslak mendile geçtik ikisinden de çok memnun kaldım.

Bebek bakım örtüsü: Bu ürünü de hijyen açısından çok faydalı buluyorum her yerde rahatça bebeğinizin altını açabiliyorsunuz. Kirlenmedikçe atmaya gerek olmuyor. Ben bir örtüyü 2-3 gün kullanabiliyorum.
Pişik kremi: Biz Bepanthen'in bebekler için özel yapılan pişik kremini kullanıyoruz. Çok memnunum şimdiye kadar hiç pişik sorunu yaşamadık.
Emzik: Tercih edilen emzik yenidoğanlara uygun kısa, ince ve burun deliklerini kapatmayacak büyüklükte olmalı.  Biz Nuk marka damaklı emzik kullanıyoruz.

Emzik kutusu ve zinciri: Emzik kullanan bebekler için mutlaka alınması gereken iki ürün.



Biberon: İlk zamanlar anne sütünü veya mamayı vermek için mutlaka anne göğsü akıcılığında biberonlar tercih edilmeli. Cam olması da sağlık açısından önemli. Biz onuda Nuk marka tercih ettik.



Biberon temizleme fırçası veya biberon sterilizatörü: Biz biberon sterilizatörü almaya pek gerek duymadık. Bence biberon temizleme fırçaları ve kaynar su temizlik için yeterli. Ama uğraşmak istemeyenler sterilizatör tercih edebilir.

Yumuşak tarak: Banyodan sonra bebeğinizin kafasında konak olmaması için mutlaka saçları taranmalı.

Diş kaşıyıcı: Defne doğmadan önce bulunsun diye öylesine almıştık. 4 aylık olduğunda elini emmeye başlayınca diş kaşıyıcısını eline tutuşturduk. İlk zamanlar için çok gerekli bir ürün değil, doğumdan sonraya da bırakılabilir.


Şampuan: Biz Sebamed'in bebek şampuanını tercih ettik. Bazen de kokusunu çok beğendiğimizden Johnsonsbaby şampuanı kullanıyoruz.
Burun pompası: Biz klasik burun pompası aldık banyo sonrasında burun içi yumuşayınca kısmen etkili bir şekilde içini temizliyor. Otribebeyi çok tavsiye eden var. Henüz denemedim.

Tırnak makası: Bebeklerde tırnak bakımı ve kesilmesi çok önemlidir. Tırnaklar uzunken hem kir ve bakteri barındırır hemde bebeğiniz istemsizce yüzünü çizebilir. Yetişkinlerin kullandığı makaslar bebekler için uygun değildir. Seçeceğiniz tırnak makası bebeğinizin hassas etine zarar vermeyen, minik parmaklarının yapısına uygun olmalıdır.

Silikon kaşık: Doğar doğmaz lazım olmasa da ileride vitamin, kan damlası vermek için daha sonraları da ek gıdaya başladığınızda yemek yedirmek için kullanılabilir. Kutulu olanlarından alırsanız bir yere giderken taşıması daha rahat olur.
Küvet-Küvet filesi

Bebek deterjanı: Biz Hacışakirin toz sabununu kullanıyoruz. Toz sabunun erimesi için en az 40 derecede yıkanması gerekiyor. Ben açıkçası çok memnun değilim kıyafetlerin üzerindeki lekeleri güzel çıkarmıyor. Öncesinde kıyafetlerin lekeli kısımlarını elimde yıkayıp daha sonra makinaya atıyorum.

Beşik: İlk zamanlar bebeğinizi sık emzirdiğinizden, bebeğin anne yanında yatması için beşik, alınması gereken en önemli ürünlerden biridir. Biz Mothercare'in sallanan beşiğini tercih ettik. Defneyi hiç sallamadım ama nolur nolmaz diye doğumdan önce sallanır almıştım. Beşiğin yan tarafında çubuk şeklinde bir demir var onunla sallanmaması için sabitlenebiliyor. Benim bunu tercih etmemin nedeni eninin dar olup yatağımın yanına tam sığması. Güzel kullanışlı bir ürün.



Bunlarda bizim ilk alışveriş resmimiz..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder