14 Aralık 2016 Çarşamba

Kokulu taş yapımı

Kızımın 1 yaş doğum gününü 10 aralıkta kutladık. Süslerimizi pankartımızı dağıtacağım magnetleri hazır yaptırdım. Daha sonra kendi el emeğimle birşeyler de yapıp dağıtmaya karar verdim. İnternette biraz gezindikten sonra kokulu taş yapımının videolarını izledim. Burada kendi yöntemimle yaptığım kokulu taşlarımızı sizlerle paylaşacağım.

Öncelikle intentetten kokulu taş tozu, kokulu taş koku esansı ve kokulu taş yapımı için kalıp süslemek içinse pembe tül kese ve kokulu taşın ucuna bağlamak için tül kurdele aldım.

15kişiye dağıtmak için

-1kg pembe renk kokulu taş tozu
-1 adet sabun esansı baby powder(bebek kokusu)
- Pembe organze kurdele
-15adet tül kese-15*10cm
- 1adet kelebek şeklinde üzerinde ip geçirmek için deliği olan kokulu taş kalıbı

Kokulu taş yapımında bazı sitelerde ölçü kapları teraziler ıvır zıvır birsürü şey istenmiş ben hepsini kolay yollardan hallettim. 2 adet karton bardak 2 adet plastik kaşık işimi gördü.
Bardağın birini su doldurup içinden kaşıkla almak için diğerinide esansı tozu ve suyu karıştırmak için kullandım. Kaşıklardan birini suyu almak ve malzemeleri karıştırmak için diğerini de kokulu taş tozunu almak için ayırdım.



Benim kelebek kalıbım için 3 kaşık su yeterli oldu. Ölçüm ise 3 kaşık suya 4 dolu kaşık toz
Öncelikle 3 kaşık suyu karton bardağımıza koyun. Üzerine 1-2 damla esanstan ekleyip kaşıkla karıştırın. Daha sonra 4 dolu kaşık tozu üzerine ekleyip güzelce, içinde pütür kalmayacak şekilde karıştırıyoruz. Karıştırma işini 30 sn civarını geçmemek gerekiyor yoksa toz bardakta donmaya başlıyor. Daha sonra bu karışımı kalıbımıza döküyoruz. Hafifçe içinde boşluk kalmasın diye sallıyoruz. Yaklaşık 15-20 bekledikten sonra hafifçe elinizle üzerine dokunun donup donmadığını anlayacaksınız. Sonrasında kalıbı kenarlarından açarak taşı içinden çıkarın. Yapımı oldukça basit.


 Süslemek içinde aşağıdaki kağıdı ufa ufak bastırıp delik açıp kurdeleyle kokulu taşlara bağladım.



Son olarak tül keseye koydum ve hediyelerimiz hazır..:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder