26 Ekim 2016 Çarşamba

Uyku eğitimi 2

Yine uzun zamandır bloguma bakamıyorum malum iş güç Defne'yle uğraşmaktan yazı yazmaya pek fırsat bulamadım.
Bu yazımda uyku eğitimimizdeki bazı bozulmaları nasıl düzelttiğimi anlatacağım.
Defne şuan 10 aylık oldu. 
    Bebeğim 7 aylık olduğunda artık yatağına yatırdığım anda ayağa kalkıp hoplamaya zıplamaya başlamıştı. Uyku saatimiz geldiğinde yatağına yatırıyordum kendisi sanki hiç uykusu yokmuş gibi ayağa kalkıp yatağında bi sağa bir sola kendini atıp oyunlar oynuyor sanki uyumamaya direniyordu. Gece uykusunda yatağına koyup ayağa kalkmasın diye elimle bacaklarını tutmaya başlamıştım. Çünkü diğer türlü daha yatağa koyar koymaz hoop ayağa kalkıp tamamen uykusunu dağıtıyordu. Bir iki hafta bu şekilde tutarak uyumasını sağlamak ikimizi de çok yormuş Defne de artık bacağını tutup kalkmasını engellediğim anda yaygarayı koparmaya başlamıştı. Tekrardan kendi kendine uykuya geçmesini sağlamam gerekiyordu. 
   Öncelikle gece uykusundan başladım. Akşam karnımızı güzelce doyurup altımızı değiştirdikten sonra Defne'yi yatağına yatırdım. Emziğini ve uyku yastığını eline verdim. Tabi hemen yatakta ayağa kalktı ve oynamaya başladı. O bu şekilde zaman geçirirken hiç sesimi çıkarmadan yanında oturdum yaklaşık 15-20 dk sonra yorgun düşüp mızıldanmaya başladı emziğini ve yastığını fırlattı. Bende hemen emziğini ve yastığını verip yatırdım usulca şimdi uyuyacak bebeğim dedim. Tabi yatar yatmaz tekrar ayağa kalktı. Tekrar mızıldanmayla ağlama arası sesler çıkardı ve ben tekrar emziğini ve yastığını verdim yatırdım. Bu şekilde ilk gün 40 dakika sonra dayanamayıp sızdı. 
   İkinci gün aynı sistemde yaklaşık yarım saate sonraki günler mızıldanmadan 20-30 dakika sonra kendi kendine yatakta tepinip yorgun düşüp uykuya dalmaya başladı. Sonraki hedefim beni görmeden yanlız başına uyumasını sağlamaktı. 2. hafta artık Defne tamamen ayağa kalkıp yatıp kalkıp yatıp kendi kendine uykuya geçmeye başladıktan sonra sandalyemi yatağından biraz daha uzağa (yattığında beni göremeyecek şekilde) koydum oturup beklemeye başladım.  İlk günler sürekli ayağa kalkıp benim orada olup olmadığımı kontrol etti tekrar yattı bu şekilde 1 hafta civarı benim orada olduğumdan emin olduktan sonra çok fazla beni kontrol etme ihtiyacı duymadı.  
   Şuan bebeğimi gece 7 buçuk-8 arası emzirip uyanıkken odasına yatağına koyup sessizce odada çıkıyorum. Kendisi hiç ayağa kalkmadan kendi kendine karanlıkta uyuyor. Henüz sabah uykularında yanlız başına bırakamasam da gece uykuları artık bizim için kabus olmaktan tamamen çıktı. Kimse gidip Defne'nin uyuması için yanında beklemiyor. 8 de bebeğimi uyku ritüellerimizi uygulayıp yatağına koyuyorum kendi 15 dakikada uyuyor. Aşağıya bebek kamerasından çektiğim videolarımızı ekliyorum.



  






Bu arada şunu da eklemek istiyorum. Eğer bebeğinizi yatağına yatırdığınızda ağlarsa yatır kaldır yöntemini uygulamanız gerekebilir. Bu yöntemde ayağa kalkan bebeklerde şu şekilde uygulanıyor. Bebeğinizi yatırıyorsunuz. Eğer ağlamaya başlarsa ayağa kalkmasını beklemeden müdahale etmiyorsunuz. Ayağa kalktığında ise yavaşça okşayıp emziğini verip yatırıyorsunuz.Yatırırken de ona şimdi uyuması gerektiğini sessizce ve usulca söyleyin. Daha sonra ağlarsa ve tekrar ayağa kalkarsa bunu birçok defa tekrarlamanız gerekebilir. Eğer ağlaması artarsa yatıştırmak için yatırdığınızda hafif saçını okşayıp anne burada gibi sözcükler fısıldayabilirsiniz. Veya çığlık çığlığa bir ağlamayla karşılaşırsanız ayağa kalktığında son çare kucağınıza alıp yatıştırıp hemen tekrar yatırmanız gerekebilir.

Eğer bebeğiniz daha küçükse ve daha yolun başındaysanız şu yazımı okuyabilirsiniz.

http://bebegimicinmutluluk.blogspot.com.tr/2016/06/uyku-egitimi-tracy-hogg.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder